Flyers worden veel gebruikt als marketing tool om potentiële klanten aan te trekken. Je komt ze werkelijk overal tegen. Ze vallen thuis met regelmaat door de brievenbus en soms worden ze op straat uitgedeeld. Wil jij voor jouw bedrijf flyers maken, maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Met de volgende tips ontwerp je sterke en succesvolle flyers.
Zorg dat je een duidelijk doel hebt
Als je een flyer actie wilt maken, dan is het belangrijk dat je een duidelijk doel hebt. Wat wil je precies met de flyer bereiken? Zonder een doel voor ogen is het lastig om een succesvolle flyer actie te maken. Met een flyer wil je meestal jouw product of bedrijf onder de aandacht van de mensen brengen. Je wilt nieuwe klanten werven en naamsbekendheid creëeren. Of misschien wil je mensen graag informeren over een bepaald onderwerp. Wat je doel ook is, met een flyer wil je mensen aansporen tot actie. Bedenk van tevoren goed hoe je dit kunt bereiken in het ontwerp van de flyer.
Maak mensen nieuwsgierig
Een goede flyer prikkelt de nieuwsgierigheid van mensen. Iemand neemt gemiddeld 3 seconden de tijd om een flyer te scannen. Als er niets op staat wat de aandacht trekt, dan belandt de flyer meestal in de prullenbak. Dit wil je als bedrijf natuurlijk zien te voorkomen. Zorg dus dat je flyer een duidelijk boodschap heeft.
Werk met afbeeldingen of foto’s
Je kunt ook werken met afbeeldingen op de flyers. Een foto trekt vaak ook de aandacht van mensen. Een creatieve manier van foto’s verwerken in flyers is een photoflyer. Dit is een hele leuke flyer actie waarin je instant foto’s maakt van mensen op straat en deze vervolgens in een instant photo frame plakt waar de informatie over jouw bedrijf of product op staat. Een photoflyer werkt vaak heel goed, omdat je mensen een leuke foto van zichzelf geeft. Daardoor zullen ze langer naar jouw flyer kijken en de kans is klein dat die uiteindelijk in de prullenbak belandt!
Duidelijke, korte teksten
Als je je flyer ontwerpt, dan wil je er natuurlijk voor zorgen dat er voldoende informatie op staat. Pakkende teksten die tot actie aansporen zijn daarom essentieel. Maar pas op met lange teksten. Flyers lenen zich niet voor lange paragrafen tekst. Er zullen weinig mensen zijn die de tijd gaan nemen om alle tekst op jouw flyer te lezen als er een half boekwerk op staat. Zeker als ze de flyer op straat aangereikt krijgen. Kies daarom voor korte en simpele teksten die de aandacht trekken. Als je de lezer nieuwsgierig wilt maken naar meer informatie over jouw product, verwijs ze dan via de flyer door naar jouw website.