Zélfs Uber wordt nu een mediaplatform 🚖

De Medianieuwsbrief
Zélfs Uber wordt nu een mediaplatform 🚖
Door Ernst-Jan Pfauth • Editie #22

Messenger apps zoals Facebook Messenger en Whatsapp hebben bij elkaar meer maandelijkse gebruikers dan hun moedernetwerken. In China kun je met de messenger app WeChat al van alles regelen, zoals het boeken van een taxi of vlucht, of iets afrekenen in een winkel. In de westerse wereld moeten we volgens Zuckerberg en co ook naar dat scenario. En dat betekent automatisch dat wij mediamakers daar ook mee aan de bak moeten. Of niet?
Allereerst: een hele goede omschrijving van de Messenger app-markt
Ook Uber wordt een nieuwsplatform
Voor welk type verhalen willen lezers betalen?
Wat er mis is met Making a Murderer
Dat was ’m voor deze week! 
Met hartelijke groet,
Ernst-Jan Pfauth
PS. Op de dag voor mijn dertigste verjaardag fotografeerde Forbes me voor hun ‘30 under 30’-lijst, in de categorie Media. Hier vind je het resultaat.
PPS. Op zoek naar nog meer goede nieuwsbrieven? Ik lees met veel plezier deze digest van NRC-redacteur Peter Zantingh over podcasts.
Hoe vond je deze editie?
Ernst-Jan Pfauth
Elke zaterdagmorgen stuur ik je De Medianieuwsbrief, met de interessantste artikelen over innovatie in de media.
Gemaakt door Ernst-Jan Pfauth met Revue. Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Weesperzijde 94, 1091 EK, Amsterdam