Wat we in Nederland van Jeff Bezos kunnen leren

Pardon, de medianieuwsbrief van deze week is een ratjetoe. Met: een slimme actie van Opzij, krantenle
De Medianieuwsbrief
Wat we in Nederland van Jeff Bezos kunnen leren
Door Ernst-Jan Pfauth • Editie #24
Pardon, de medianieuwsbrief van deze week is een ratjetoe. Met: een slimme actie van Opzij, krantenles van Jeff Bezos, een slimme spiegel en een rant over die rare NPO van ons. Gelukkig bevatten alle gelinkte artikelen wel zeer bruikbare inzichten. Doe er je voordeel mee, en tot volgende week!

Waarom platforms niet aan redactionele selectie ontkomen: de zaak van de ongure slotenmakers
Opzij denkt aan de lange termijn en keert freelancers Blendle-inkomsten uit
De Grote Lijnen van Jeff Bezos' krantenplan
Het probleem van onze besloten publieke omroep
En een gekkigheidje uit het Huis van de Toekomst:
Een Google-programmeur kluste deze spiegel met nieuwsupdates in z'n vrije tijd in elkaar. De cynicus in mij denkt aan een verkapte marketingactie, maar slim is het sowieso: lees hier hoe hij het voor elkaar kreeg.
Tot volgende week! Met een hartelijke groet,
Ernst-Jan Pfauth
PS. Eelco Bosch van Rosenthal schrijft een heerlijk nerdy nieuwsbrief (microtargeting, anyone?) over de Amerikaanse verkiezingen. Geef je hier op
Hoe vond je deze editie?
Ernst-Jan Pfauth
Elke zaterdagmorgen stuur ik je De Medianieuwsbrief, met de interessantste artikelen over innovatie in de media.
Gemaakt door Ernst-Jan Pfauth met Revue. Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Weesperzijde 94, 1091 EK, Amsterdam