Wat Tijdschrift van het Jaar Runner's World online zo goed maakt 🏃🏻

Een warm welkom aan alle nieuwe Vlaamse leden! Gisteren stond er een stuk over onder andere deze medi
De Medianieuwsbrief
Wat Tijdschrift van het Jaar Runner's World online zo goed maakt 🏃🏻
Door Ernst-Jan Pfauth • Editie #30
Een warm welkom aan alle nieuwe Vlaamse leden! Gisteren stond er een stuk over onder andere deze medianieuwsbrief in dagblad De Morgen. De conversie van lezen op papier naar aanmelden voor digitale nieuwsbrief blijkt uitstekend.
Deze week eerst drie stukken over verdienmodellen (waarvan één verschrikkelijke) en twee inspirerende voorbeelden van lezersbinding. Veel leesplezier!

Onbeantwoorde vragen over Blendle’s nieuwe abonneemodel
Geld verdienen door je CMS te verkopen
Krantenredacties van De Persgroep moeten branded content versterken
Twee mooie voorbeelden van lezersbinding
Ik schrijf vaak over de afhankelijkheid van platforms. Ja, je krijgt als publicatie enorm veel bezoek via Facebook, maar tegelijkertijd neemt Facebook de relatie met je publiek over. Hoe kun je die band met lezers behouden? Bij De Correspondent doen we dat bijvoorbeeld met de expertdiscussies en evenementen (zoals onze talkshow aanstaande donderdag - komt allen!). 
Afgelopen donderdag gaf ik een lezing op het jaarlijkse congres van drukkerij Senefelder Misset. Daar hoorde ik de mensen achter Runner’s World en Allerhande twee mooie voorbeelden noemen van hoe je het contact met je publiek kunt behouden. Ter inspiratie!
Runner's World als service: vind zoveel mogelijk foto's van jezelf terug
Allerhande als service: WhatsAppen tijdens het koken op de kerstdagen
Dat was ’m voor deze week. Als ik niet op het congres was geweest, had ik de Allerhande- en Runner’s World-voorbeelden gemist. Dus schroom niet om me te mailen als je zelf - of de publicatie waar je voor werkt - slimme experimenten uitvoert. Ik ben benieuwd!
Met een hartelijke groet,
Ernst-Jan Pfauth
Hoe vond je deze editie?
Ernst-Jan Pfauth
Elke zaterdagmorgen stuur ik je De Medianieuwsbrief, met de interessantste artikelen over innovatie in de media.
Gemaakt door Ernst-Jan Pfauth met Revue. Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Weesperzijde 94, 1091 EK, Amsterdam