Waarom Google een auto met verlies zou verkopen 🚘 💸

In de week waarin Stephen Fry een gloedvol - en tikkie nostalgisch - betoog schreef waarom het rebels
De Medianieuwsbrief
Waarom Google een auto met verlies zou verkopen 🚘 💸
Door Ernst-Jan Pfauth • Editie #35
In de week waarin Stephen Fry een gloedvol - en tikkie nostalgisch - betoog schreef waarom het rebels is om offline te gaan, een nieuwsbrief over voornamelijk data:

Maar eerst: zeer geslaagde Virtual Reality-journalistiek van The Guardian
Drie keer over data
Foursquare voorspelde vrije val Amerikaans fastfoodketen
Hoe Google en Facebook met datahonger de markt 'verstoren'
Betaal niet met je data, maar met geld
En dan nog dit
Blendle maakt nu ook apps voor uitgevers
Met een hartelijke groet,
Ernst-Jan Pfauth
PS. Bij een omroep vatte ik deze lente in drie lunchlezingen de belangrijkste bevindingen uit deze nieuwsbrief samen. Het ging over 1) de macht van platforms, 2) hoe bind je publiek aan je en 3) hoe kun je als medium meer denken als een service. Wil je dat ik dat ook bij jouw bedrijf, school of organisatie kom doen? Mail naar ernst-jan@pfauth.com.
Hoe vond je deze editie?
Ernst-Jan Pfauth
Elke zaterdagmorgen stuur ik je De Medianieuwsbrief, met de interessantste artikelen over innovatie in de media.
Gemaakt door Ernst-Jan Pfauth met Revue. Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Weesperzijde 94, 1091 EK, Amsterdam