Snapchat zet haar zonnebril z贸 slim in de markt 馃槑

Deze editie staat in het teken van een nieuwe aflevering van de Mediapodcast, die ik afgelopen maanda
Ernst-Jan Pfauth
Snapchat zet haar zonnebril z贸 slim in de markt 馃槑
Door Ernst-Jan Pfauth • Editie #62
Deze editie staat in het teken van een nieuwe aflevering van de Mediapodcast, die ik afgelopen maandag samen met Alexander Kl枚pping opnam.聽

Aflevering 6: Als w铆j een politieke campagne moesten voeren...
Pardon, aflevering zes van de podcast is zomaar een politieke aflevering geworden. Maar hoe kan het ook anders, in de post-Trump-wereld.聽
We beramen ons op te voeren acties, de uren die we daarvoor minder kunnen slapen en hoe we via Facebook de politieke macht grijpen. Ook ontstaat het idee om een 鈥榝onds voor encryptie鈥 op te richten.
Gelukkig hebben we ook tijd over om te filosoferen over de esthetiek van bezorgapps, de opkomst van matrassenstart-ups en het verleidelijke van Snapchat-zonnebrillen:
De verkoop van Snapchat-zonnebrillen vindt uitsluitend via dit soort snoepmachines plaats
De verkoop van Snapchat-zonnebrillen vindt uitsluitend via dit soort snoepmachines plaats
Je hoort vrij weinig over die zonnebril van Snapchat
Terwijl het toch echt heel slim in de markt is gezet 茅n ook nog eens een hele mooie gebruikservaring schijnt te zijn.
Misschien dat journalisten weinig over Snapchat schrijven omdat ze er zelf geen gebruik van maken?
Anyhow, lees vooral hoe er opeens overal in het wild snoepautomaten met daarin zonnebrillen van 130 dollar verschenen, en hoe het is om tien seconden te filmen met je zonnebril.
Ik vind de zonnebril een ontzettend slimme manier om ervoor te zorgen dat gebruikers genoeg content blijven delen met vrienden. Facebook - dat haar gebruikers steeds minder foto鈥檚 e.d. ziet delen - kijkt waarschijnlijk knarsetandend toe.
Geen empirisch bewijs voor filterbubbel
Terwijl iedereen (waaronder Alexander en ik het in de podcast) het heeft over de invloed van nepnieuws en de filterbubbel, vormt dit artikel van correspondent Maurits Martijn een interessant tegengeluid. Hij laat een onderzoeker aan het woord die zegt dat er nog nooit empirisch bewijs gevonden is voor de filterbubbel:
鈥楬et is onwaarschijnlijk dat gebruikers van Facebook of andere sociale media volledig afgesloten zijn van andere geluiden.鈥
Let trouwens even op Medium.com
Bij Medium proberen ze uitgevers te overtuigen de volledige ict en salesbeheer over te dragen aan hen, omdat Medium op dat vlak diensten van wereldklasse kan leveren - wat een gemiddelde uitgever zonder honderden miljoenen investeerdersgeld natuurlijk niet lukt (hier meer daarover).
Zo heeft Medium net een mogelijkheid gelanceerd om je publicatie mooier weer te geven in hun app. Als een lezer dan een abonnement op je publicatie heeft, verschijnt deze meteen in je homescreen:
'Publications' in de app van Medium
'Publications' in de app van Medium
Ik kan me voorstellen het voor publicaties van gemiddelde grootte steeds interessanter wordt om over te stappen naar Medium.com door dit soort verbeteringen.
Dat was 鈥檓 voor deze week, veel luisterplezier!
Ernst-Jan Pfauth
Hoe vond je deze editie?
Ernst-Jan Pfauth
Elke zaterdagmorgen stuur ik je De Medianieuwsbrief, met de interessantste artikelen over innovatie in de media.
Tweet 聽聽聽 Deel
Gemaakt door Ernst-Jan Pfauth met Revue. Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Weesperzijde 94, 1091 EK, Amsterdam