'Snapchat maakt een zonnebril met internet' 😎

De videocijfers van Facebook leken vaak te mooi om waar te zijn. Welnu, dat blijkt te kloppen. Er lig
De Medianieuwsbrief
'Snapchat maakt een zonnebril met internet' 😎
Door Ernst-Jan Pfauth • Editie #53
De videocijfers van Facebook leken vaak te mooi om waar te zijn. Welnu, dat blijkt te kloppen. Er ligt nog steeds veel bereik, maar van de gemiddelde kijktijd klopte niks. Daarnaast bespreek ik twee opkomende advertentiemarkten en een hele slimme journalist.
Ik heb nog een vraag aan jou: is er een onderwerp waarvan je vindt dat ik er te weinig over schrijf? Mis ik volgens jou een belangrijke trend of markt? Laat het me vooral weten met een antwoord op deze mail. Of via Twitter. Dank!

Facebook overschatte gemiddelde kijktijd met 60 tot 80 procent. Adverteerders boos.
Als we het toch over Facebook-cijfers hebben...
'DENK gaat scoren' - want ze gaan lekker op Facebook
Twee sterk groeiende advertentiemarkten
Advertentieinkomsten Snapchat bereiken in 2017 1 miljard
Snapchatbaas Evan Spiegel met bril
Snapchatbaas Evan Spiegel met bril
Indrukwekkende cijfers uit Amerika over de podcastmarkt
En dit is een hele slimme journalist
Hoe The Washington Post lezers betrekt bij Trump-onderzoek
Het openbare notitieboekje
Het openbare notitieboekje
Dat was ’m voor deze week!
Met dank aan Tim de Gier, Joeri van der Werf, Karel Smouter en - as always - (bestsellerauteur) Maurits Martijn voor de artikeltips.
Tot volgende week,
Ernst-Jan Pfauth
PS. Begin je een nieuw mediabedrijf? Hier moet je volgens de oprichter van Paidcontent en Skift in de eerste twee jaar op letten als je mensen aanneemt.
Hoe vond je deze editie?
Ernst-Jan Pfauth
Elke zaterdagmorgen stuur ik je De Medianieuwsbrief, met de interessantste artikelen over innovatie in de media.
Gemaakt door Ernst-Jan Pfauth met Revue. Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Weesperzijde 94, 1091 EK, Amsterdam