Snapchat financiert filosofisch magazine

Alexander en ik namen afgelopen week de tweede aflevering van de mediapodcast op. Daarin zadelen we j
De Medianieuwsbrief
Snapchat financiert filosofisch magazine
Door Ernst-Jan Pfauth • Editie #41
Alexander en ik namen afgelopen week de tweede aflevering van de mediapodcast op. Daarin zadelen we je wederom op met verhalen die we normaal in de kroeg vertellen.
In aflevering één constateerden we dat Facebook alles kapot maakt. Deze keer pakken we het een tikkie constructiever aan en bedenken we hoe informatie uit soms eeuwenoude vormen bevrijd moet worden. Waarom zijn alle restaurantrecensies uit het Parool niet op locatie te filteren? Hoezo kun je de meeste nieuwsprogramma’s niet per segment bekijken?
Omdat al die mooie series en artikelen zo lastig te vinden zijn, kijken we in plaats daarvan naar onzin op Snapchat. Dat kan beter. Desnoods met behulp van chatbots. Of hackatons.
Oh, en het duurt weer bijna een uur, sorry. Luisteren kan hier. Of in iTunes. Sterkte.

Facebook geeft voortaan voorrang aan posts van vrienden en familie (en dus niet aan media)
Hier nog een goed voorbeeld trouwens
Uh, Snapchat financiert filosofisch magazine?
Dat was ’m voor deze week. Veel dank voor het luisteren/ lezen, en blijf vooral tips en verzoekjes sturen. 
Dank aan Sebastian Kersten en Jelmer Mommers voor de verhalentips.
Tot volgende week zaterdag!
Ernst-Jan
Hoe vond je deze editie?
Ernst-Jan Pfauth
Elke zaterdagmorgen stuur ik je De Medianieuwsbrief, met de interessantste artikelen over innovatie in de media.
Gemaakt door Ernst-Jan Pfauth met Revue. Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Weesperzijde 94, 1091 EK, Amsterdam