Journalisten worden met elke verkiezingscampagne minder belangrijk

Een korte editie deze week, want ik kom net uit New York, waar ik te gast was bij een 'audience devel
De Medianieuwsbrief
Journalisten worden met elke verkiezingscampagne minder belangrijk
Door Ernst-Jan Pfauth • Editie #54
Een korte editie deze week, want ik kom net uit New York, waar ik te gast was bij een ‘audience development’ werkgroep van Jeff Jarvis (City University). Ik vertel er later meer over, maar het kwam er op neer dat we met twintig mensen uit het vak (van The New York Times tot Buzzfeed en van The Washington Post tot Vice) spraken over hoe je een band kunt opbouwen met je bezoekers. Het was belachelijk interessant, een verslag volgt. Maar nu eerst de nieuwsbrief van deze week.

Is YouTube de televisie van de toekomst? Niet bij de jongens van Joardy Film
de Volkskrant waarschuwt: de campagne is al begonnen op Facebook
I Let Facebook’s Algorithms Run My Life For Weeks
Dat was ’m voor deze week! Met een hartelijke groet,
Ernst-Jan Pfauth
PS. De Correspondent bestond gisteren drie jaar! Zoals elk jaar delen we hoe we ledengelden hebben geïnvesteerd en wat we redactioneel beter (kunnen) doen. Dit jaar lieten we ook voor het eerst de verhouding van onze inkomstenbronnen zien:
Hoe we ledengeld investeren bij De Correspondent
Hoe we ledengeld investeren bij De Correspondent
Waar onze omzet vandaan komt
Waar onze omzet vandaan komt
Hoe vond je deze editie?
Ernst-Jan Pfauth
Elke zaterdagmorgen stuur ik je De Medianieuwsbrief, met de interessantste artikelen over innovatie in de media.
Gemaakt door Ernst-Jan Pfauth met Revue. Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Weesperzijde 94, 1091 EK, Amsterdam