Hoeveel abonnementen kan een consument aan?

De populariteit van adblockers blijft groeien. Die van abonnementen daardoor ook. Niet alleen bij kra
De Medianieuwsbrief
Hoeveel abonnementen kan een consument aan?
Door Ernst-Jan Pfauth • Editie #73
De populariteit van adblockers blijft groeien. Die van abonnementen daardoor ook. Niet alleen bij kranten, maar bij elk type mediabedrijf. In De Medianieuwsbrief van deze week ga ik op de consequenties daarvan in. Plus drie bonus weekendtips. Veel leesplezier!

Adblockers wereldwijd 30 procent populairder:
Aldus anti-adblockerbureau PageFair (klik op afbeelding voor details)
Aldus anti-adblockerbureau PageFair (klik op afbeelding voor details)
Neem daar de dominantie op de advertentiemarkt van Facebook en Google bij, en je begrijpt: vrijwel elk mediabedrijf wil dat consumenten hen direct gaan betalen voor content.
En dus vliegen ook deze week de abonnementen-headlines ons om de oren:
Maar hoeveel abonnementen kan een consument aan?
Muziek via Spotify of Apple Music, series via Netflix, films via Cinetree, journalistiek via Blendle, losse krant of De Correspondent, voetbal via Fox, F1 via Ziggo, Nederlandse series via KPN Presenteert, etcetera. 
Er komt een verzadigingspunt aan voor het aantal abonnementen dat een consument wil afsluiten.
Enter: de bundel.
Zo krijg je bij The New York Times gratis Spotify
Kom in mediaritme van je publiek: gratis content in de trein
The Washington Post voor gratis
The Washington Post voor gratis
Als je dan abonnees hebt binnengehaald...
Verder nog
Deze drie nieuwe Instagram-functies komen eraan
Dat was ’m voor deze week. Dank voor het meelezen.
Volgen kan doordeweeks ook via Twitter (@mnieuwsbrief) en Facebook.
Met een hartelijke groet,
Ernst-Jan Pfauth
PS: 3 bonus weekendtips
Even wat random mooie producties die ik je niet wil onthouden:
1. Deze loeispannende kortfilm: zou jij van de tienmeterplank afspringen? Ik heb 16 minuten ademloos gekeken.
2. Sommige miljardairs vinden het risico dat de wereld binnenkort vergaat te groot om te negeren. In plaats van sociale ongelijkheid tegen te gaan, kopen ze appartementen in atoombunkers. Boosmakend en briljant geschreven. Bij The New Yorker.
3. Ik las een heerlijke roman uit 2010 over een Amerikaanse krant in Rome die langzaam ten onder gaat. Van alle elf personages ging ik houden: The Imperfectionists.

Hoe vond je deze editie?
Ernst-Jan Pfauth
Elke zaterdagmorgen stuur ik je De Medianieuwsbrief, met de interessantste artikelen over innovatie in de media.
Gemaakt door Ernst-Jan Pfauth met Revue. Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Weesperzijde 94, 1091 EK, Amsterdam