Hoe bind je lezers en kijkers?

Welkom allen! Bij deel twee van deze nieuwsbrief over de toekomst van de journalistiek. Vandaag hebbe
De Medianieuwsbrief
Hoe bind je lezers en kijkers?
Door Ernst-Jan Pfauth • Editie #2
Welkom allen! Bij deel twee van deze nieuwsbrief over de toekomst van de journalistiek. Vandaag hebben we het over adblockers, nieuwsbrieven (meta!) én.., het ‘publieke belang’. Ik realiseer me door deze mail trouwens dat ik alleen maar Amerikaanse bronnen rondstuur. Tips voor goede sites over journalistiek uit andere landen zijn zeer welkom. Een simpel antwoord op dit mailtje volstaat. Dank!

De vier inzichten van deze week!
Cutting Off Politwoops, Twitter Follows The Needs Of Politicians, Not Public Interest
Why Native Apps Still Matter in the Age of Distribution
How The New York Times gets a 70 percent open rate on its newsletters
How Some Publishers Ask Readers to Stop Using Ad-Blockers: ‘Pretty Please?’
BuzzFeed in first global advertising deal WPP
Dit was het voor deze week!
Reacties, aanvullingen, tips, eigen ervaringen en kritiek zeer welkom! Klik gewoon op ‘reply’.
Met hartelijke groet!
Ernst-Jan
Hoe vond je deze editie?
Ernst-Jan Pfauth
Elke zaterdagmorgen stuur ik je De Medianieuwsbrief, met de interessantste artikelen over innovatie in de media.
Gemaakt door Ernst-Jan Pfauth met Revue. Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Weesperzijde 94, 1091 EK, Amsterdam