Google breekt alweer grote belofte 💔

Vandaag gaat het voornamelijk over Amerikaanse kranten, en wat we van hun fouten en experimenten kunn
De Medianieuwsbrief
Google breekt alweer grote belofte 💔
Door Ernst-Jan Pfauth • Editie #58
Vandaag gaat het voornamelijk over Amerikaanse kranten, en wat we van hun fouten en experimenten kunnen leren. En Google’s nieuwste verbroken belofte komt uiteraard ook aan bod. 
Wil je artikelen trouwens los delen? Dat kan via de site van De Medianieuwsbrief.
Veel leesplezier!

Waarom The New York Times voor $30 miljoen een gadgetsite koopt
Maakten 51 Amerikaanse kranten een enorme fout?
Abonnee's werven met een duidelijk narratief
De nieuwsbrief als ideaal vehikel voor de journalistiek
Ondertussen bij Google
En hup, Google verbreekt alweer een belofte
Dat was ’m voor deze week, dank aan Freek Staps en Maurits Martijn voor de artikeltips, en met een hartelijke groet,
Ernst-Jan Pfauth
PS. Heel even nog hoor, want hier zijn we bij De Correspondent zó ontzettend trots op: de rechten van ons eerste boek (Gratis geld voor iedereen van Rutger Bregman) zijn aan tien landen verkocht. Rutger zit nu bij dezelfde uitgeverij als z'n grote inspiratiebron, Malcolm Gladwell 😮
PPS. Aanstaande woensdag spreek ik in de Rode Hoed over hoe journalisten in een wereld waar ze geen gatekeepers meer zijn relevant kunnen blijven. Schiet me vooral aan als je er bent, dan drinken we wat!
Hoe vond je deze editie?
Ernst-Jan Pfauth
Elke zaterdagmorgen stuur ik je De Medianieuwsbrief, met de interessantste artikelen over innovatie in de media.
Gemaakt door Ernst-Jan Pfauth met Revue. Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Weesperzijde 94, 1091 EK, Amsterdam