Een extra verdienmodel voor media: spreken 💰💬

Het gaat steeds vaker over Snapchat in de medianieuwsbrief. Waarschijnlijk omdat het bedrijf zich kla
De Medianieuwsbrief
Een extra verdienmodel voor media: spreken 💰💬
Door Ernst-Jan Pfauth • Editie #57
Het gaat steeds vaker over Snapchat in de medianieuwsbrief. Waarschijnlijk omdat het bedrijf zich klaarmaakt voor een beursgang in 2017, en daardoor het ene na het andere plan uitrolt. Verder aandacht voor het delen van podcasts, alternatieve inkomstenbronnen bij kranten en Google’s factcheck-initiatief.

Snapchat tegen media: we kopen jullie content voortaan in (en houden zelf alle advertentieinkomsten)
'Snapchat populairder bij Amerikaanse tieners dan Facebook'
Interesse in adverteren op Snapchat? Lees dit overzichtsstuk
This American Life maakt podcastfragmenten delen makkelijk
Zo ziet de tool Shortcut eruit
Zo ziet de tool Shortcut eruit
Waarom hebben niet meer kranten een sprekersbureau?
Klik voor meer omzetcijfers
Klik voor meer omzetcijfers
Google geeft factcheck-artikelen een speciaal label
Zo ziet de factcheck van Google News eruit.
Zo ziet de factcheck van Google News eruit.
Cultuurjournalistiek als service: Ko & Kho
Dat was ’m voor deze week, met een hartelijke groet,
Ernst-Jan Pfauth
PS. In 2012 vroeg Mayke Blok - toen een negentienjarige student journalistiek - of ze me op een broodje mocht trakteren en ondertussen vragen kon stellen over digitale journalistiek. Inmiddels is ze mediastrateeg bij ons en geeft ze betere interviews dan ik:
“Het is goed voor de journalistiek als de lezer ook gehoord wordt”
Hoe vond je deze editie?
Ernst-Jan Pfauth
Elke zaterdagmorgen stuur ik je De Medianieuwsbrief, met de interessantste artikelen over innovatie in de media.
Gemaakt door Ernst-Jan Pfauth met Revue. Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Weesperzijde 94, 1091 EK, Amsterdam