Duurder dan alle muziek ter wereld

Deel 4 van de medianieuwsbrief en we zijn inmiddels bijna met z'n zevenhonderden. Welkom, nieuwe abon
De Medianieuwsbrief
Duurder dan alle muziek ter wereld
Door Ernst-Jan Pfauth • Editie #4
Deel 4 van de medianieuwsbrief en we zijn inmiddels bijna met z'n zevenhonderden. Welkom, nieuwe abonnees! Fijn jullie weer te zien, oudgedienden! We gaan beginnen:

De vijf inzichten van deze week:
Sterke campagne, dure krant
Greenpeace neemt onderzoeksjournalisten aan
Voorbeeld 1: Yournalism en Amnesty International
'Structured journalism' is de toekomst
Facebook kondigt speciale journalisten-app aan
Oh, en je komt The Washington Post niet meer binnen als je adblocker aanstaat
Maar laten we vrolijk eindigen:
Klik op de afbeelding hieronder om de 404-error-pagina van de Financial Times te lezen. De krant bedenkt allemaal redenen waarom de pagina niet bestaat. Lag het aan Pareto-principe, of toch Keynes? Nee! Het was een bubble!
“The page never actually existed and was fundamentally impossible, but everyone bought into it in a frenzy and it’s all now ending in tears.”
Heel fijn als het plezier van een journalistieke site afspat:
Hoe vind je het tot nu toe?
Dit was alweer deel vier van mijn medianieuwsbrief. Ik ben heel benieuwd naar wat er volgens jou beter kan of wat je goed vindt werken. Zou je op dit mailtje willen reageren?
Heel veel dank, en een hartelijke groet,
Ernst-Jan Pfauth
Hoe vond je deze editie?
Ernst-Jan Pfauth
Elke zaterdagmorgen stuur ik je De Medianieuwsbrief, met de interessantste artikelen over innovatie in de media.
Gemaakt door Ernst-Jan Pfauth met Revue. Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Weesperzijde 94, 1091 EK, Amsterdam