De chaotische en ondoorgrondelijke toekomst van televisie

Deze week hebben we het over televisie, want die industrie is grondig aan het veranderen. Het klassie
De Medianieuwsbrief
De chaotische en ondoorgrondelijke toekomst van televisie
Door Ernst-Jan Pfauth • Editie #10
Deze week hebben we het over televisie, want die industrie is grondig aan het veranderen. Het klassieke televisiemaken is nog steeds oppermachtig (Zie DWDD & John de Mol), maar wie naar de Verenigde Staten kijkt, kan niet anders dan concluderen dat het hele distributiemodel op de schop gaat.
Daarom, voor alle (televisie)makers die deze nieuwsbrief volgen: een verkennende blik op de chaotische toekomst. 

Netflix gaat journalistiek bedrijven
Vice kiest ondertussen een meer traditionele route
Maar hoe creëer je momentum voor je programma's?
Door je acteurs mee te laten twitteren
Snapchat leent zich er echter nog beter voor
Trouwens, zo werkt Snapchat
Dit ging alleen nog maar over 'normale' schermen
Maar bijvoorbeeld nog niet over Virtual Reality
Dat was ’m voor deze week. Een eerste verkennende blik op hoe televisie aan het veranderen is. Het medium is niet mijn specialiteit, dus als ik iets gemist heb, laat het me vooral weten!
Met een hartelijke groet,
Ernst-Jan Pfauth
PS. Over gefragmenteerde televisie gesproken, vanaf maandag gaat een oude nrc.nl-rubriek verder als video-nieuwsbrief: Goal van het weekend. Elke maandag de beste goals van het voetbalweekend in je mail. ⚽️
Hoe vond je deze editie?
Ernst-Jan Pfauth
Elke zaterdagmorgen stuur ik je De Medianieuwsbrief, met de interessantste artikelen over innovatie in de media.
Gemaakt door Ernst-Jan Pfauth met Revue. Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Weesperzijde 94, 1091 EK, Amsterdam